среда, 7. септембар 2011.

Мирослав Б. Душанић: Суновратје: суновратна (не)поетика


Суновратје: суновратна (не)поетика
(Манифест суновратитзма)

Истискују се многе свакодневне ствари
и сцене из наших живота
намјерно јер су ружне и баналне
јер су бизарне и наводно неважне
надахнут љепотом или трагиком
тренутка или вјечног трајања
пјесник би човјеку дух да обогати
све остало је ваљање у мутном
прљав веш је тема за жуту штампу
и великог брата и није његова
јер пјесник расте
тако што превазилази земаљске теме
и приближава се метафизичком свету
и унутрашњој проблематици човека

Јутрос сам као и обично купио новине
на ћошку код Андија
измијенили смо пар ријечи о времену
ове године је киша избрисала љето
и то нас није оставило равнодушним
на повратку кући
стао сам лијевом ципелом у псеће говно
и псовао сам као кочијаш сочно и гласно
а пролазници се нису обазирали
ишли су својим путем
у извјештајима из Србије увијек иста лица
предсједник Тадић на првој страни
лупа празну сламу о неком бољем дану
о Косову и српском путу у Европу
и нарвно да сам поново опсовао

Ни прва јутарња кафа није ми пријала
имала је окус полугласно изговорених
примједби из кухиње
очито да је и жена на лијеву устала
уз звецкање шерпи и лонаца
неритмично добовање досадне кише
и сва та испеглана лица у новинама
мој дан је дефинитивно пропао
као и намјера ми израсти у пјесника
сплет баналних околности
тих глупих свакодневних ситница
које изгледају "као да живот значе"
присиљавају ме да не тражим немогуће
не гајим илузије и живим у заблуди
и да останем то што јесам само ЧОВЈЕК

Мирослав Б. Душанић

1 коментар:

Bravarica је рекао...

Кроз манифест
суновратизма
само не! поетике
осликано јутро
и дан и живот
данашњег просечног
само не! човека!

Ви нисте просечни!
И будите и даље
то што јесте...
Ч О В Е К и П Е С Н И К !