субота, 23. фебруар 2013.

Мирослав Б. Душанић: Без увреде, молим

Мирослав Б. Душанић

Без увреде, молим
                         (Стивену  Виру)

Свијет нек ми опрости немоћ.
Недостатак снаге.  
Моја узбуркана сјећања су још само у стању,
Писањем нови живот да осјенче.
А то није довољно.
Иако су слике тако упечатљиве,
Као предмети који ме окружују.
Моји дани су одбројани.
Милује ме задах трулежи.
И тако ћутим. Устајем и сузбијам страх.
Почео бих и ја напокон да живим.

Али је касно. Конци попустили.
И тонем на дно мора.
Посљедњи мјехурићи ваздуха се полако
Подижу увис,
Да би ме коначно предали забораву.
Зато не дозволите да сузе ваше путеве потопе.
Постаните клица. Будите врело.
Останте усправни,
Па и онда кад вас камењем гађају.
Изгубљене душе стигну само до прага.
Остану заувијек на њему стојећи,
У очајним покушајима,
Да на себе скрену пажњу.

Исплачите ваше сузе на вријеме. Без стида.
Негдје у забаченом углу.
Ја сам моје исплакао прекасно.

На то, да притисак попусти.
На то, да о нама говоре у царству Небеском.
И када сјекира падне,
Нека своје дјело доврши. У потпуности,
Што је небројене године и очекивано.
Свијет је заслијепљен шаренилом боја
Око себе.
И ја се плашим, као и ви. И ја се не усуђујем,
Али једноставно чиним. Чиним
Јер познајем, све око бола.
Ја познајем, и све о студени, која низ гркљан
Клизи.То нису празне ријечи.
Сниване чини.
То је искуство доживљеног.

Присилите се, и останите у покрету.
Не стојте на прагу. Уђите у овај једини дом
Који имамо. Наш дом.
Свети дом.
И волите неизмјерно. Пуним грудима
Не ишчекујући за то ништа.
Волите, да ово лудило ишчезне.

Мирослав Б. Душанић

4 коментара:

LadyArt је рекао...

...ich freue mich sehr wieder von dir zu lesen. ich hoffe es geht Dir gut. nicht alles, was mir der übersetzer zur verfügung stellt, macht sinn, aber ich versuche zwischen worten und sätzen pendelnd eine ahnung zu bekommen, was mir die gedichte erzählen wollen/sollen. und bin ergriffen. sehr ergriffen.

egal, egal, egal, wichtig ist, dass du wieder schreibst!

liebe grüße
gabriele

Миррослав Б Душанић је рекао...

Danke Dir vom Herzen! Ich war schon abgeschrieben, aber der liebe Gott war gnädig...

Elsa Rieger је рекао...
Аутор је уклонио коментар.
Elsa Rieger је рекао...

Ich bin auch so glücklich, dich wieder zu lesen und zu sehen, lieber Miro ...