понедељак, 8. септембар 2014.

Мирослав Б. Душанић: Бојим се


Бојим се

бојим се љубоморе кад запјени
као море узнемири и изазове
бродоломе

бојим се тврдоглавости и ината
неумјерених доза среће и радости
дубоке жалости која гура у поноре

бојим се поклича ратног
поремећеног ума кад куца на врата

и бијеса брата
ни једна несрећа не буде већа
кад се утиша само крв и гробови

бојим се из завичаја лоших вијести
изречених клетви кад се обруше
и пустоши наговијесте

бојим се прекомјерних страсти
распире се и прошире као пожари
иза којих осим згаришта
не остаје ништа

бојим се зависти и свих зависности
које увијек у окове воде
неконтролисаних излива слободе
као вино опијају и муте разум

бојим се у невремену јединог крика
као стријела продорног

бојим се времена тишине
и очајања у душу заривеног

бојим се сваке ријечи
са којом се замахује и удара
као буздованом

Мирослав Б. Душанић



БОЈИМ СЕ

Чекајући одговор, на ненаписано писмо,
Размишљам о твојим зебњама
Чудим се како ме обузимају,
Још се више чудим, шта ће ми те зебње,
Шта ће ми зебње уопште, шта ће ми то,
Ја сам ту да сејем оптимизам, мене су зато родили.
Нису ме родили да дрхтим,
Да се бојим љубави.
Нису.

Знајући моју Надицу, која је била и жена и муж;
Жена-муж, и због превеликих обавеза није стизала
Да ми прича или да ми чита о љубави,
Сам сам то учинио.
Само ми је показивала свој живот
Знао сам одувек да ме воли.
Знао сам и док још ништа нисам знао.
И нисам се бојао.

Не могу сам себе да схватим,
А они траже њих да схватим.
Не знам зашто то траже.
Питање је, да ли и они знају зашто то траже?
Још је теже питање, зашто баш од мене?
Ни на једно питање не знам одговор.
Шта ће ти питање без одговора, и то је питање.
Све се човек нада
(У томе је суштина)
Да ће добити одговор
Бар на неко од великих питања.
Она дабоме, нису велика,
Али су за тебе велика.
Кад би ми неко одговорио,
Бар на неко просто питање.
Можда они знају, а мени се само чини.
У ствари и не бојим се питања.
Не знам за њих, али за себе знам,
Не бојим се питања.
Бојим се одговора.

Стојан Богдановић

/Са незнатним коректурама објављена у ЗИД; 1. изд. Наис принт - Ниш, Апостроф - Београд; 2015. (ISBN: 978-86-89485-19-6)/

Фотографије: Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: