недеља, 14. децембар 2014.

Бранислав Брана Петровић: ПРЕДОСЕЋАЊЕ БУДУЋНОСТИ

* 07. април 1937   † 26. септембар 2002

До сада сам га из одређених разлога заобилазио, али данас сам одлучио да објавим једну његову из далеких...

ПРЕДОСЕЋАЊЕ БУДУЋНОСТИ

Њихове су ноћи сурове и долге
јао
где су сада бурлаци са Волге?
У Сербији себри
свуда
иста
туга
историјо страшна
болна
и предуга!

Пролеће је опет!
Киша пољубаца!
Љубећи ме љубиш будућег мртваца.
О реци ми реци
да ли си у стању
да замислиш моју
главу ко лобању?
У пустоме пољу
празно
и дубоко
и мрава што живи где је било око...
И пољскога миша
што потајно
жели
да истера мрава
па да се усели...

И пчелу!
Што слети!
Када ветар дува!
На цвет што је нико
из бившега ува!...
Будућности страшна!
Судбо невесела! –
кад бих бар могао
да будем та пчела!

Ковачи света бацајте чекиће!
Глава ме боли од вашега кова!
Нек нови мајстори преузму посао
и нек се роди васељена нова!
За нове ловце нова и ловишта –
боље бити и миш
но не бити
ништа.
И грицкати зрно
јечма
и пшенице,
и крвљу мачке
умивати лице.

Кад гори човек
цео свет се
греје –
кад изгори
човек
тад пепео све је!

Бранислав Брана Петровић


Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: