среда, 4. новембар 2015.

Ђорђе Трифуновић: ИЗ ТМИНЕ ПОЈАЊЕ / Стари српски песнички записи*


О, колика ми је тужица!
Проса немамо,
а за пшеницу да не говорим.

Себар из Сирнића
XIII в.


... Ох, ох, што ми је тужно
у тескоби овој и у смраду овом!
Туго, тужице,
па ову немам коме исповедати,
само теби, Косенице.
Мајко Божија,
изнеси ме из ове напасти,
јер нас невером оклеветаше праведне
зна Христос ...

Рајчин Судић
око 1360.


Грешни Пахомије
Пахомије земља
Пахомије трава
Пахомије златравни.
Грех мој преда мном јесте непрестано.
Легнувши на одар,
сети се гроба,
мисли на ово.
Страх и трепет отргнуће ме од грехова мојих.
Боже, прости грешнога Пахомија душицу.

Пахомије
1389. 


Земљо зинувша,
прими тело као своје.

Читалац Осмогласника
XIV в.


Авај, завист је још од Адама.
Авај мени што проводих ноћи
пишући о зависти.

Јеромонах Онуфрије
XVXVI в.


... И где да се скријемо
или одбегнемо?
Земља и небо,
сунце и месец,
звезде и море,
реке и бездани
вапију на ме ...

Теодор Љубавић
1519.


Вај, печали, моја зла хартије,
где ме на те враг нанесе.

Печалник
XVI в.


 ... Рука нечиста и грешна,
данас здравује, сутра болује,
данас се радује, сутра тугује,
данас у младости, сутра у старости,
данас у слави, сутра у бешчашћу,
данас у глади и жеђи,
сутра у ситости и пијанству ...

Митрополит Михаило
1682.


     Попе Оливере, лепу јеси књигу преписао. Да ли си је слепим оставио?
      Зашто бисер кад га нема ко куповати? Зашто слепим књига, кад су мудри о ђаволу, а о Богу луди?
     Не читају књигу умом и очима, већ капљу свећом и пухором и свачим неприличним.

Књигољубац 
XVII в.


◊ஜ════════☺ஜ۩۞¬۩ஜ☺═════════ஜ◊

* Издавач НОЛИТ, едиција Мала књига, 65; Београд, 1962.

Фотографије: Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: