четвртак, 16. јун 2016.

Тадеуш Ружевич: ВИДЕО САМ ГА


ВИДЕО САМ ГА

спавао је на клупи
главе положене
на најлон кесу

на њему пурпуран огртач
сличан старом отирачу

на глави је имао капу ушанку
на рукама љубичасте рукавице
из којих је вирио прст
кажипрст и још један
(заборавио сам како се зове)

видео сам га у парку

између голог дрвећа
за кочић причвршћене
конзерве од пива
и врпце окачене
о жбун дивље руже

обученог у три џемпера
црни бели и зелени
(сви су изгубили боју)
спавао је спокојно као дете

у срцу свом осетих
(не помислих већ осетих)
да је то Намерник
Исусов на земљи

а можда и сам Син Човечији

хтедох да га дотакнем
и упитам
да ли си ти Петар?

али ме обузе
велики стид
и занемех

лице му зарасло
у чуперке риђе браде

хтедох да га пробудим
и још једном упитам
шта је истина

нагнух се над њим
и осетих смрад
из усне
дупље

а ипак нешто ми је говорило
да је то Син Човечији

отворио је очи
и погледао ме

схватих да све зна

одлазио сам збуњен
удаљавао се
бежао

а код куће опрах руке

Тадеуш Ружевич

Фотографије: Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: