четвртак, 1. децембар 2016.

Марин Сореску: 33 ПЕСМЕ

ISBN: 86-7331-251-5
СИМЕТРИЈА

Идем тако,
кад предамном два су отворена пута:
један на десно,
други на лево,
потпуно симетрична.

Стао сам,
зачкиљио,
скупио уста,
закашљао се и
кренуо десно
(очигледно погрешно
у шта сам се касније уверио).


Ишао сам тако,
излишно је да причам детаље,
и онда, појаве се предамном
два бездана:
један десно,
други лево.
Не трепнувши, без залета
скочио сам у леви
који, нажалост, не беше тапациран.
Пузећи наставих даље,
милео сам и милео

и наједном
два се друга отворише пута

„Откуд то" — рекох себи,
и бесно изабрах леви.
До ђавола.


Погрешно, потпуно погрешно; сад десни
био је онај прави, велики пут.
Следећи пут
свим својим бићем
одлучих се за десни. И тако:
сад је требало овај, сад онај...

Са намирницама био сам при крају,
тољага отупела,
ни пупољак не пушта;
стадох у сенку
и обузе ме очај.
Ноге ми од камења изубијане,
сиктао сам, гунђао на самога себе
јер, све беше погрешно...

И тада, отворише се предамном
два неба;
једно десно,
друго лево.

Марин Сореску

Фотографије: Мирослав Б. Душанић

1 коментар:

Веселинка Стојковић је рекао...

Допало ми се!
Хвала.