понедељак, 14. април 2014.

Акатист Светом Анђелу чувару

"Видик" Српска Православна Парохија, Храм Преображења Господњег; Београд - Видиковац (2004.)

Кондак 8.

Странац и придошлица сам на земљи овој; живот мој је сујетан и пролазан, па макар несрећник никад о непознатом часу смртном и не размишљао, или о Страшном суду, ипак морам изаћи пред праведног Судију и морам дати одговор за свако своје дело и сваку своју реч. Зато те молим, чувару душе моје, да ме брзо пробудиш од сна греховног, како ме час смртни не би затекао неспремног и да се удостојим да од свемилостивог Бога измолим опроштај за сва безакоња моја, да бих Му радосним гласом певао: Алилуја!

Мирослав Б. Душанић

Икос 8.

Када ми Господ над свима и Створитељ назначи да се представим од овога живота, ти, мој добри чувару, провидећи страшне муке које ме очекују, намењене злим дусима и непокајаним грешницима, прекриј ме крилима милосрђа свога, као орао птиће своје, и када ме дух мој напусти, учини да те видим у мојој близини, док идеш испред мене и моје љуте непријатеље растерујеш. И док те за све ово са умилењем молим, говорим овако:
Радуј се, јер духовним очима мојим горки и страшни час смртни представљаш.
Радуј се, јер ме увек подсећаш на тај непознати и неизбежни час!
Радуј се, јер ме учиш да на сваки дан гледам као да је последњи у животу мом!
Радуј се, јер ме припремаш да у свако доба могу отићи на други свет!
Радуј се, јер у мени рађаш умилење и скрушеност срца!
Радуј се, јер увек желиш да се бар пред крај живота покајем!
Радуј се, јер ме спречаваш да овај свет заволим!
Радуј се, јер ми помажеш да из срца свог искореним страст према трулежном богатству!
Радуј се, јер ми показујеш да су сва блага земна привремена и пролазна!
Радуј се, јер ме увераваш да су све лепоте овог света слично цвету пољском!
Радуј се, јер ме спречаваш да славу људску, као сенку пролазну тражим!
Радуј се, Анђеле Господњи, неуспавиви чувару мој!

Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: