среда, 20. јануар 2016.

Јован Ћирилов: У РАСКОЉНИКОВОМ ДВОРИШТУ

* 30. август 1931  † 16. новембар 2014
У РАСКОЉНИКОВОМ ДВОРИШТУ

Дворшите је било пусто
врвме је у њему давно стало
још кад је безумник Фјодор Михајлович
нестао у Сибиру
Барице измећу сувих буника
сместиле су се усред његових стопа
тиших од сопствене сумње
Леп је отпао са цигала од његових урлика
а дрво на вратницама и окнима трулило је полако
и скоро чујно
као нека велика гљива савести

Стајао сам усред дворишта
као усред романа
између редова грозничаве маште
лицем у лице са јунаком
неспособан за подвиге веће од рођења
а најмање способан
да превалим оних 730 корака од Столарске
до злочина

Махнит због његових врлина
најзад сам открио своју предност
а можда сам је и давно знао
ја сам од крви и меса а он никад није ни постојао

Јован Ћирилов

/Преузето из ИДЕНТИТЕТ, 7 - 8, Друга(чија) Србија, сузовски свитак; Београд, зима 2007./

Нема коментара: