субота, 22. децембар 2012.

Мирослав Б. Душанић: Права елита

Hans von Aachen: Homo bulla est (human being is but a (soap) bubble) (1628).
Права елита има ту привилегију да се изјашњава пост
                        фестум и пост мортем. (...)
                        Кад се већ све деси, њени припадници
                        заузимају јасне и јаке ставове, хладне главе.
                                                                     Матија Бећковић
Конци
Почеци
Динамика
Демонтажа
То је та уходана пракса која се оглашава с помпом
Али гдје сам ја у тим конструкцијама званим револуција
Или сасвим снисходљиво, грађански рат

Тек касније читао сам нешто о моделима понашања
И нисам се препознао, и ништа ми није било јасно
Потпуно сам се изгубио
У незадрживом надирању националне митологије
И питао сам се, како тамо неки непознати људи
Знају, да се баш у мојој глави
(Па били они и школовани)
Укоријенило и задржало нешто од тог мита
И да сам управо због тог ратовао
А да ја то сам нисам знао — чудно

Нису ме питали о рововима и првим линијама
Никад ме нико није питао
О страху и глади, о рањенима, мртвим друговима
О бјегунцима, прогнанима и заробљенима
О свему бих знао да кажем
Све ми се то невољно у главу усадило и задржало, и боли
Иако бих најрадије све да избришем — да га нема
Ту је паметовање сасвим излишно
А што се пак мита тиче — размишљам нешто
Нису ли то само доконе приче
С којима се оправдава избјегавање мобилизације
И тајно склањање дупета у сигурни запећак
Док сам ја будала за отаџбину крварио

Мирослав Б. Душанић

3 коментара:

Nenad је рекао...

Svidja mi se ...
Znas li Miroslave sta je gore od tog kad ti glupi stranac kaze (koji treba da gleda svoja posla) da si vrsio okupaciju svoje vlastite Zemlje i da si kriv sto nisi hteo da das svoje?
Da odmah odgovorim: Kad ti tvoj Zemljak to isto kaze!
I to sam doziveo (i preziveo) da mi se kaze ...

Negoslava је рекао...

Ne bih poverovala na reč da i ova priča može u stih da stane.Uverih se lično. Snažna poruka, koju ne mogu da razumeju oni s predrasudama o nama. I sve su mi manje važni, djavo neka ih nosi.
Bravo.

Lara Rostov је рекао...

Sjajno!