четвртак, 28. март 2013.

Двије "Цариградске слике" Љубице Милетић

АЈА СОФИЈА

Ја сам капија светова
Источна кућа ја сам успомена
И стуб вере

Ја сам споменик надахнућа

Ја сам одувек сама
Премудрост Божја
Ја сам воља зидара

И уз мајстора

Ја сам довољно стара
Да знам ко сам

Ја сам на згаришту никла
Уписана у време
Руком неимара

Ја сам Отац и Син
И плод Светог Духа
Који се обнавља

Отвара и затвара

Ја сам капија небесна
И живим на гробу
Последњег цара



СУТОН НА ЗЛАТНОМ РОГУ

Овде је плаћен сваки грех
Погрешна одлука плаха журба
Овде се јаче осећа жеђ

Пред црквом-џамијом
Двострука туга

Онај новији зна темељ стари
Онај давни се крсти кришом
Причести се запали свећу

Утихне мали пред вољом вишњом

Онај са брда плови у ништа
Равнодушно минуте мери
Како веровати у нестало

У то што нас једнако дели

Пред нама Пера Галата Таксим
Археон Хиподром Балат Влахерна
У руци пртљаг танког пера

Лоза у крипти сјај исцељења 

Љубица Милетић

Нема коментара: