четвртак, 6. октобар 2011.

Новица Тадић: Пјесме


ТРИПТИХ ТАМНИ

*

Место сам пусто
на коме ће демон заиграти.

Спаситеља лице стичем,
док се од врага браним.

О моје ноћи, тамницо без стражара.

*

Као са сваког дна
и са дна душе
подиже се талог, црнило, гроза.

Роб божији
стиче лице Спаситеља док се од врага лукавог брани.

*

Очајање је тешка туга
која је заборавила
на разрешења, и сузе.

Награда „Меша Селимовић“ за најбољу књигу у 2006.

ОТИШЛИ СУ СВИ СВЕТИ

Отишли су сви свети,
И ми смо сели
За њихов сто.

Ми, одасвуд приспели
Старци и старице,
Кепеци и наказе.

Ноћ без звезда
У крошњама шумори.
Њишу се ниске гране.

Кад куцне тамни час,
Злоба ће наша
У нама заблистати.


ЗАСПАО САМ И УСНИО

Заспао сам и уснио
грозан сан:

Ја, душа проклета,
не припадам хоровима
већ огњевима.

А свет је огрезао
у злу,
и духови злобе царују.


ХВАЛИТЕ МЕ ПОСЛЕ СМРТИ


Хвалите ме после смрти.
Бићу тада варница
огња пакленог, или такво
(ништавно и неухватљиво)
штогод.

Хвалите ме после смрти.
Знам, ви то можете.
Ви сте увежбани и спремни.
Ви певате у црним хоровима.

Нема коментара: